Din kundvagnStäng

Din kundvagn är för närvarande tom.

Logga in Stäng

Reklamation och garanti

1 Reklamation

1.1 Kund som önskar reklamera fel i beställd vara ska inom tre år men alltid så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta VortexVR via kundservice via email till support@vortexvr.se.

1.2 Om VortexVR konstaterat att det är fråga om en felaktig vara, och att felet inte beror på någon omständighet på Kundens sida, ska VortexVR på egen bekostnad avhjälpa felet i varan, eller ersätta varan med en ny vara. VortexVR står för returfrakten vid giltiga reklamationer.

Om du skickar in din produkt en av VortexVRs servicepartners, eller om VortexVR skickar din produkt vidare till en servicepartner, kan servicepartnern ta kontakt med dig som kund direkt.
 

2 Garanti

2.1 Våra produkter levereras med de garantier som tillverkare eller leverantörer erbjuder oss. Innebörden är i första hand reparation om din produkt går sönder. Går produkten inte att reparera byts den mot en likvärdig produkt. Du kan som kund inte åberopa någon ytterligare produktgaranti från VortexVR. Garantin överlåts till en eventuell andra hands köpare vilket innebär att du som köpt en produkt i andra hand kan få produkten reparerad hos oss. 


2.2 Handlar du som privatperson och har du som ursprungskund rätt att reklamera din produkt inom 2 år från den dagen du mottog den. 

2.3 Näringsidkare har ej rätt att åberopa reklamation efter garantitiden. 

2.4 Serienumret måste vara intakt för att garantin skall gälla. 

2.5 Kom ihåg att skador uppkomna pga för mycket damm i datorn förverkar garantin och reklamationsrätten. Vår rekommendation är att inte låta datorn stå på golvet utan att hänga upp den under skrivbordet. Gör rent den några gånger per år genom luft på burk och öka på så sätt datorns livslängd.

 

E-post: support@vortexvr.se