Återbetalningspolicy
1. RÄTT TILL RETUR/ÅNGERRÄTT - 14 DAGAR
1.1. En konsument som har ingått ett distansavtal får inom 14 kalenderdagar frånträda avtalet utan att ange skäl och utan att ådra sig kostnader, med undantag för de kostnader som anges i punkt . 8.8 i förordningarna. Det räcker att skicka in deklarationen före tidsfristen för att den ska kunna hållas. En förklaring om återkallelse kan till exempel göras:
- i elektronisk form via e-post till: support@vortexvr.se
1.2. Ett exempel på en ångerblankett finns i bilaga 2 till lagen om konsumenträttigheter och dessutom finns i punkt. 11 i förordningarna (terms of service). Konsumenten kan använda sig av blanketten, men det är inte obligatoriskt.
1.3. Säljaren är skyldig att till konsumenten omedelbart, senast inom 14 kalenderdagar från mottagandet av konsumentens förklaring om ångerrätt, återbetala alla betalningar som konsumenten gjort, inklusive kostnaderna för leverans av produkten (med undantag för extra kostnader till följd av att konsumenten valt en annan leveransmetod än den billigaste vanliga leveransmetoden som finns tillgänglig i webbutiken). Säljaren ska återbetala betalningen med samma betalningsmetod som konsumenten använt, om inte konsumenten uttryckligen har godkänt en annan återbetalningsmetod som inte medför några kostnader för konsumenten. Om säljaren inte har erbjudit sig att själv hämta produkten från konsumenten kan säljaren hålla inne återbetalningen av den betalning som han eller hon har fått från konsumenten tills han eller hon har fått tillbaka produkten eller konsumenten har lämnat ett bevis på att produkten har återlämnats, beroende på vilken händelse som inträffar först.
1.4. Konsumenten är skyldig att omedelbart återlämna produkten till säljaren, senast inom 14 kalenderdagar från den dag då konsumenten frånträder avtalet, eller överlämna den till en person som av säljaren bemyndigats att ta emot den, såvida inte säljaren erbjudit sig att själv hämta produkten. För att hålla tidsfristen är det tillräckligt att skicka tillbaka produkten innan den löper ut. Konsumenten kan returnera produkten till vårt lager.
1.5. Konsumenten ska vara ansvarig för varje värdeminskning av produkten till följd av användning av produkten utöver vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion.
2. HUR?
Du gör din retur genom att kontakta oss, via mail support@vortexvr.se, med beställningsnummer, din email som du använde vid beställning samt en bild på produkten som du vill returnera samt en förklaring. Förklara varför du vill returnera varan samt inkluderar bilder visst det är något fel på varan eller om förpackningen är bruten.
Du kan även använda dig av standardformuläret för ångerrätt på www.konsumentverket.se. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Om något är oklart eller om du har fler frågor är du välkommen att kontakta vår kundsupport:
E-post: support@vortexvr.se
Lager- & Returadress:
VortexVR-Completio,
ul. Jędrzejowska 47,
93-636 Łódź, Polen
3. ÅTERBETALNING
Efter att kunden lämnat tillbaka varan till oss, och vi har verifierat dess skick via öppet köp eller efter att en retur accepteras, så överför vi dina pengar via samma betalningskanal som du som kund har använt, dvs kreditkort, VISA, MasterCard, AmericanExpress, Apple Pay, Google Pay, Klarna eller PayPal.
För kreditkortsbetalningar så kan det ta 5 till 10 arbetsdagar innan en återbetalning visas på ditt kreditkorts kontoutdrag.
- Återbetalning sker inom 14 dagar efter att VortexVR har mottagit och behandlat din retur beroende på vilken betalningsmetod som du använde vid köptillfället.
- Om produkten skadas på något sätt av kunden eller om du har påbörjat returen efter 14 kalenderdagar ifrån det datum då du mottagit varan, är du inte berättigad till återbetalning.
- Vid beställningar som skickas av DHL, PostNord eller UPS ska kunden anmäla skador eller saknade delar samma dag om de är synliga, inom 7 dagar om defekterna inte är synliga utanför.